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during the workout or race
#1
I know from lots of running in Hokas that while at effort, during the workout or race, my legs feel and tire at about the same time as a “conventional” or more minimal runner . I am convinced that the next day for any equivalent perceived effort my legs are far fresher, less soreness able to sustain both additional miles and pace as a result of running in Hokas. Not sure if this is due You are not allowed to view links. Register or Login to view. to less knee flexion or something else. I also am You are not allowed to view links. Register or Login to view. quite convinced that for an equivalent perceived effort I am also somewhat slower in Hokas particularly as distance increases. This may also due to my need to do some cross training and core exercises. I am going to adapt my use of Hokas to training only and see what happens. This science is getting real interesting. Some will freak out if it turns out super minimal and Hokas have common bio mechanical “impacts”.Great summary and comment. I too suffer from knee pain and am on an ongoing quest to stop it. I have tried Hokas, Vibrams and MT10s, varrying foot strikes and cadence. What I find to work (most of the time) is the Asics Nimbus 14 with a mid-foot strike and a high cadence. I have a slightly high arch and the Nimbus gives me some support and the ample cushioning seems to You are not allowed to view links. Register or Login to view. help. I still get periodic “flareups” which consist of a You are not allowed to view links. Register or Login to view. sharp tingling/stinging-like pain. Usually squeezing the quad just above the knee will result in temporary relief. Do you know what could be causing the pain/have any shoe or technique reccomendations for such pain?Je sais par beaucoup de course à Hokas que pendant l'effort, pendant l'entra?nement ou la course, mes jambes se sentent et se fatiguent à peu près au même moment qu'un coureur ?conventionnel? ou plus minimal. Je suis convaincu que le lendemain pour tout effort per?u équivalent, mes jambes sont beaucoup plus fra?ches, moins douloureuses, capables de supporter à la fois des kilomètres supplémentaires et du rythme suite à une course à Hokas. Vous ne savez pas si cela est d? à une flexion du genou ou autre chose. Je suis You are not allowed to view links. Register or Login to view. également tout à fait convaincu que pour un effort  équivalent, je suis également un peu plus lent à Hokas, surtout lorsque la distance augmente. Cela peut également être d? à mon besoin de faire des exercices croisés et des exercices de base. Je vais adapter mon utilisation de Hokas à l'entra?nement uniquement et voir ce qui se passe. Cette science devient vraiment intéressante. Certains vont flipper si cela s'avère super minimal et que les Hokas ont des ?impacts? biomécaniques communs. Un grand résumé et des commentaires. Moi aussi, je souffre d'une douleur au genou et je suis en quête constante de l'arrêter. J'ai essayé les Hokas, les Vibrams et les MT10, en faisant des frappes de pied et des cadences variées. Ce que je trouve au travail (la plupart du temps) est l'Asics Nimbus 14 avec une frappe au milieu du pied et une cadence You are not allowed to view links. Register or Login to view. élevée. J'ai une vo?te légèrement haute et le You are not allowed to view links. Register or Login to view. Nimbus me donne un certain soutien et l'amorti suffisant semble aider. Je re?ois toujours des ?flareups? périodiques qui consistent en une douleur aigu? de picotement / picotement. Normalement, serrer le quad juste au-dessus du genou entra?nera un soulagement temporaire. Savez-vous ce qui pourrait causer la douleur / avez-vous des recommandations de chaussures ou de techniques pour une telle douleur?
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